lördag 21 februari 2009

Eftermiddag i stugan

Det blev en skön dag med en lång morgon. Jag och mannen tog en promenad, lagom lång för att jag skulle känna efter om knät tålde det, sedan snöborgsbygge med barnen, svägerskan och kusinerna. Nu har vi suttit i stugan ett tag och lekt med våra datorer. Sonen har hjälpt mig med att få till annonserna på bloggen. Hjälpt och hjälpt förresten, han får betalt. Jag har lovat honom ett par jeans om han fixar annonserna på svenska under sportlovsveckan. Jag lyckades själv få till några mysko på engelska som inte en kotte skulle titta in på. Han har nog redan fixat allt så det blev en ren förlustaffär för mig, men jag slapp slita mitt hår när det inte fungerade.
Mannen sitter framför tvn och ser på "Vem vet mest?"...inte han iallfall :-) men han skriker högst när han vet.
Ikväll ska vi äta kycklinggryta med svärföräldrarna. Det ska bli gott. Svärfar lagar väldigt god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar