torsdag 19 februari 2009

Tankar

Idag värker huvudet och jag försöker lindra det med kaffe och Panodil. Hoppas det går över, för ikväll ska jag träffa min gamla jobbarkompis och äta gott, dricka gott och prata mycket. Vi har träffats så här en gång i månaden sedan vi slutade jobba ihop förra året. En par gånger försökte vi ta med oss en tredje person, men det blev inte bra. Vi behöver ensam tid med varandra för att hinna prata om oss, våra känslor och om hur vi har det. Trots 10 års åldersskillnad trivs vi enormt bra ihop och har mycket gemensamt. Jag saknar henne varje dag och önskar att vi kunde jobba ihop igen. Nu ska hon snart ta tjänstledigt för studier och jag ska ju få nytt jobb, så kanske vi möts i arbetslivet nån gång igen?
Apropå det, det är en riktig utmaning att söka jobb. Men det är kul, tycker jag. Man funderar över vad man vill, kan och vill syssla med. Jag tror att det är väldigt nyttgt att göra det då och då. Fler borde våga ta chansen. Nu låter jag kanske lite väl kaxig...återkom om några månader, så får vi se vad jag tycker då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar