måndag 23 februari 2009

Måndag med blötsnö

Långsam måndag på blötsnöigt Gotland.
I morse slog det mig att det var måndag igen och att jag måste lägga lite tid på projektet söka jobb. Men inspirationen infann sig inte riktigt på morgonen och det kändes segt att öppna datorn igen. Förmiddagen blev slö och slapp, mannen är förkyld och vädret trist. På eftermiddagen kom vi ändå så långt att vi beslutade oss för att göra en "bilpromenad" till Ljugarn och äta lunch/middag. Det kan konstateras att det finns fler lunchöppna restauranger i juli än i februari...Det slutade med en sunkpizza i Hemse, varefter vi köpte HäegenDaz och åkte hem till datorerna. Hamnade i soffan med varsin dator, varsin burk glass och jag tog tag i jobbsökandet. Sökte tre olika jobb på bara en kort stund. Måste faktiskt rikta ett tack till Aftonbladet som har börjat med sitt projekt "nu lyfter vi Sverige" och har en artikel som guidar till företag som söker personal. Hittade flera intressanta jobb utifrån den artikeln. Har också blivit kallad på en intervju nästa vecka. Det är visserligen till ett jobb som inte precis är mitt drömjobb, men säkert toppenbra i väntan på nåt annat eller kanske som ett deltidsjobb för att varva ner och ha tid med familj, politik och hus som jag ju också vill hinna med. Känner mig riktigt laddad faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar