Semestern är slut och vi är på väg hem. Jag började dagen med att vakna tidigt och åka till flygplatsen för att möta två kollegor. Vi hade bokat ett kundbesök i Visby och på så sätt kunde jag kalla dagen arbetsdag istället för att ta semester. En av fördelarna med jobbet. Tyvärr väger de inte över mot nackdelarna och det känns fortfarande bra att jag ska sluta. Idag fick jag en bekräftelse på min uppsägning från HR-avdelningen. Alltså är det nu ett faktum och min sista arbetsdag är den 31 mars.
Natten till idag gick min hjärna på högvarv och jag är trött. Tankarna som störde nattsömnen handlade mest om jobb och ekonomi, men också känslor och familj. Jag är övertygad om att jag gör rätt, men jag tror inte att min man tycker det. Hoppas att han förstår det snart och inser att jag skulle må väldigt dåligt av att vara kvar. Hoppas också att jag får ett nytt bra jobb så att ekonomin inte drabbas. Vår familj är väldigt pengaberoende och driftskostnaden är hög. Vi har konstaterat att pengar är till för att användas och att det är trist att snåla. Då blir det ju lite jobbigt när en av oss plötsligt inte har nån inkomst. Men jag är ju säker på att åtminstone kunna få nåt slags extrajobb fort. Jag blir förvånad annars.
Idag har också min hjärna gått igång på idéer för verksamhet på Gotland. Det kryllar ju av små lokaler som inte används och som jag har massor med kul idéer för. Det är givetvis inget som jag kan avslöja här eftersom då skulle någon av alla mina mängder av läsare knycka min idé och jag skulle inte längre vara först…
Båtresan hem var lugn. Maten lika tråkig som vanligt. Gotlandstrafiken skulle verkligen inte skadas av lite konkurrens. Tänk er två mindre rederier med söta båtar, trevlig personal, snabb on line-bokning, billiga påverkbara priser, smidig incheckning och god mat. Ombord kunde man tävla om vem som har bäst turistinfo under högsäsong och bäst barnaktiviteter för sportlovslediga familjer under lågsäsong. T.o.m. yrkeschaufförerna skulle kunna ha olika trevliga förbokade platser och den trådlösa uppkopplingen skulle kunna ha olika hastigheter och priser. Tänk så mycket modernare det skulle kännas att åka till Gotland då.
EU har nu bindande reduktionsmål för lastbilar
-
Nu bestäms spelreglerna för den svenska och europeiska lastbilsindustrin
för en lång tid i EU. För första gången beslutar EU på torsdag om bindande
redukti...
5 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar