torsdag 19 februari 2009

Mat och prat

Helenes krog. God mat, mycket mat, dålig service. Vi åt och drack och pratade. Precis som förväntat. Trist bara att personalen glömmer bort att fråga om maten är god, om vi vill ha efterrätt eller om vi överhuvudtaget vill ha nåt. Ville vi ha nåt fick vi klä av oss kläderna och ställa oss på bordet och skrika. Typ.
Hursomhelst. Nu är jag hemma. Huset är tyst, mannen och barnen sover och jag funderar. Min hjärna måste vara på gränsen till överhettning. Det ska bli skönt att åka till Gotland i helgen. Vi har ett litet hus där och det är vår tillflyktsort. Den här gången ska jag fundera lite mindre än hemma, skriva och promenera mer. Dricka ett och annat glas vin hoppas jag också få göra förstås. Fokus kanske ändå ska vara på att söka jobb?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar