lördag 21 februari 2009

Natt i stugan

Melodifestivalen är inte vad den var när jag var liten. Det är inte ett enda namn jag vill lägga ner flera timmar på att skriva varje bokstav i fina färger på separata A4-blad, som jag gjorde med Björn Skifs för ett antal år sedan och tapetserade mitt rum med...men EMD var sötast och mest trallvänliga. Det är ju det som spelar roll när man är en snart 40-årig tant. Men vad har hänt med Mikael Rickfors??? Var är halsen? Dottern tyckte han såg ut som Ipren-mannen :-)

Det är få ställen i världen som är så mörka och tysta som omgivningen runt vår stuga på natten. Det är helt becksvart och knäpptyst utanför nu. Mannen har somnat i sovrummet, dottern håller på och babblar sig till sömns på loftet och tonårssonen ger ifrån sig konstiga läten som vanligt. Det är märkligt vad en tonåring låter. Hela tiden.

Jag har fått order om att sitta kvar vid bordet i 20 minuter innan jag får gå och lägga mig. Det är så konstigt att den typen av order inte biter på mannen. Aldrig nånsin. Det måste på nåt sätt sitta i generna. Han kan säga "nu går jag och lägger mig" utan att alla i familjen undrar vad som är fel. Om jag säger det tror alla att jag är sjuk eller åtminstone tillfälligt sinnesförvirrad. Mamman i vår familj ska tydligen sitta uppe tills alla somnat Kan detta vara självförvållat? Antagligen. Det var ju så när jag var liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar