lördag 28 februari 2009

Helg

Åh, vad jag gillar helger. Jag vaknade visserligen med en värkande hals och ett huvud som dunkade, men två Alvedon och mycket vatten och kaffe fick bort det värsta ganska fort. Eftersom vi inte har nån tidning för tillfället blir det till att läsa nyheterna på datorn. Idag möttes jag av glada sådana i flera tidningar - Mona Sahlin tappar. Inte en dag för tidigt. I min värld är det helt obegripligt att nån enda människa kan ens tänka tanken på att ha henne som statsminister.  Man kan tycka vad man vill och ha socialdemokratiska åsikter, men Mona??? Pinsam. Jag har ett politiskt intresse och är aktiv moderat, men jag accepterar också andras politiska åsikter. Det viktiga för mig är att man har en åsikt överhuvudtaget. Men Mona? Jag kan bara inte med henne. Måtte svenska folket ta sitt förnuft till fånga och ge Alliansen en chans till. Jag kommer åtminstone göra allt för det. 

Nu är det dags för Melodifestival igen. Mannen har jour, så jag är ensam hemma med barnen, godisskålen och vinglaset. Mannen är i huvudstaden och tar emot nån klantskalle som kört på en fyr med sin båt. Tydligen kommer han in till kaj med fyren liggande över båten. Hade ju varit ganska kul att se, men jag får nöja mig med en skrikande Petra Mede och eländig musik. Ikväll är det väl inte nån att se fram emot? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar