söndag 1 mars 2009

Söndag

Söndagar brukar innebära ångest, men denna söndag känns något lättare. Solen har lyst hela dagen och det har varit ett underbart väder som jag visserligen inte kunnat utnyttja. Är fortfarande hängig och har ont i halsen och har lärt mig att jag måste ta det lugnt när jag är dålig, annars slutar det med något värre än bara förkylning. Hade nämligen hjärtsäcksinflammation för nåt år sedan och den smärtan var inte att leka med! Efter det tar jag det här med att inte träna eller anstränga sig vid förkylning på största allvar. Jag har istället ägnat dagen åt att lära barnen att städa :-) båda har slitit i sina rum och fått det riktigt fint faktiskt. Själv har jag fortfarande berg av ren tvätt som måste tas om hand, men det får nog vänta till nån annan dag. Nu ska vi snart till min mamma och äta söndagsmiddag med henne och min brors familj. Det är en skön avslutning på helgen och särskilt idag när mannen har jour och inte är hemma och lagar mat. Det är annars oftast hans uppgift, vilket jag är mycket tacksam för.
Veckan som kommer kan bli intressant. Har ett par ev. jobbmöten och en lista på personer som jag ska kontakta för att se om nån har nåt trevligt uppdrag som kan passa mig. Tänk om jag kunde vinna pengar och bara få syssla med det som jag tycker om. Jag skulle inte ligga på soffan och äta praliner, inte åka till Ikea och köpa onödiga prylar, inte fika latte med andra morsor. Nej, jag skulle ägna mycket tid åt barnen, deras läxor, vara engagerad i deras skolor och med deras aktiviteter. Jag skulle lägga massor med tid på politiken, bli en engagerad kommunpolitiker som driver sossarna till vansinne, driva projekt och värva nya moderater. Sen skulle jag städa huset, laga mat och baka tills mannen kommer hem. Kanske klämma in nån språkkurs också. Det är bara ett litet problem i detta. För att vinna pengar måste man spela och det gör jag ju inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar