lördag 21 mars 2009

Stockholm är vackert

Min fredag blev mycket trevlig, precis som jag kände igår morse. Arbetsdagen var visserligen tråkig, men intervjun gick bra och var mycket trevlig. Vi satt i fantastiska lokaler på Strandvägen. Vilken otrolig miljö och utsikt. Tyvärr är det inte där man ska jobba om det blir nåt av det, men jag fick åtminstone njuta en timme. Jobbet är klart intressant och jag tycker jag skulle passa bra, så nu får vi vänta och se vad han tyckte. Det handlar om ett mammavik och jag räknade ut att det skulle räcka fram till nästa höst ungefär. Och det passar ju perfekt, för då kan jag vara tillgänglig när jag blir erbjuden en ministerpost efter valet :-)
På väg till intervjun fick jag njuta av en kort promenad i det underbara vårvädret längs Nybroviken. Åhh, va vackert Stockholm är! Jag ska se till att ta några långa lediga promenaddagar i stan snart och njuta av allt det vackra som finns så nära. Vad sägs om en promenad på Skeppsholmen, längs Strandvägen, Djurgården och kanske ett och annat besök med lunch på Nationalmuseum. Har ni ätit lunch där nån gång? Det är faktiskt ett av de bästa lunchställen jag varit på. De har en salladsbuffé som är underbar, brödet är gott och färskt och det finns en massa mumsiga röror till. Miljön är också härlig och man kommer ifrån lunchhetsen som man upplever på andra lunchställen i stan.  Sen att det känns som om man är på semester och tar en lunch på museet man precis har besökt, gör ju inte saken sämre. Lite verklighetsflykt på lunchen alltså. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar