söndag 29 mars 2009

Mer politik

Tre av fyra möjliga kvällar ägnades åt politik och sedan även lördagsförmiddagen. Jag var lite orolig när jag tackat ja till att vara med på föreningens torgkampanj igår förmiddag. Orolig för att min man skulle börja hota med skilsmässa och tycka att jag ägnar för mycket tid åt politiken och försummar honom, familjen och strumprullarna. Men nej, inget sånt alls så jag åkte till Sigtuna med gott samvete, för lite varma kläder, men ett gott humör. Humöret förstärktes ytterligare när vi mötte dessa glada och positiva människor som var intresserade av vad vi ville säga och glatt tog emot vår information om bl.a den kommande EU-valet. De flesta vi pratade med kände till att det var val snart och lovade rösta och jag hoppas att alla ni också kommer att göra det! 

När vi packat ihop och jag skulle gå till Systembolaget passerade jag Lions som uppmanade folk att gissa på när den utlagda stenen ramlar igenom isen på Sigtunafjärden. Det är en gammal tradition som är ett säkert vårtecken och följs med spänning i den lilla staden. Lions-gubbarna ropade till mig att komma och gissa varpå jag sa att jag gör det på vägen tillbaka. Jag sa så för att smita lite fint, men på tillbakavägen insåg jag att om jag nu ska bli politiker på riktigt måste jag ju göra det jag säger att jag ska, annars kommer ju ingen att lita på mig. Alltså betalade jag och gissade på fyra olika tidpunkter. Inte särskilt vetenskapliga gissningar, men tänk vad kul om jag skulle vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar