lördag 7 mars 2009

Helg

Ikväll är mannen och sonen på Metallica. Jag och dottern har haft en tjejkväll med mat som vi gillar, Andra chansen och godisskål. Vi gillar tsatsiki, avocado och salami och gjorde därför en liten buffé som vi åt till Wild Kids. Vi hade blivit bjudna till grannarna på tacos, men eftersom dottern hade sett fram emot en kväll med mig och är väldigt bestämd, så var det inte aktuellt. Vi åt vår buffé och såg Andra chansen. Vilken katastrof. Sämsta TV på länge, t.o.m. TV4 visar bättre program. Både dottern och jag höll på att somna i soffan och väntade på att eländet skulle sluta. Jag låg och funderade på hur jag skulle recensera låtarna och programledaren här, men jag tror att jag inte gör det mer än så här. Jag sparar min energi till annat. Som t.ex. godisskålen! Den är mycket mer värd att recenseras! Barnen älskar segt och surt och jag är en stor chokladälskare. När jag idag handlade till vår buffé på Ica insåg jag att jag inte visste riktigt vad jag var sugen på att ha i skålen. Det jag visste var att jag var trött på sura bilar och Marabou-kakor. Då plötsligt stod den där - Twist-påsen! Känns inte det alldeles retro? Hur många köper en Twist-påse idag? Jag förknippar den otroligt mycket med min barndom på 70-talet, början på 80 kanske. Det var ju nåt som gudmor Selma kom med till varje släktkalas, nåt som mormor och morfar köpte i Travel Size på charterresan till Gran Canaria och som man slogs med syskonen och pappa med om att välja i först. Men vart har Rollo-kolan och Fransk nougat tagit vägen? Att man måste ändra på allt jämt! Men ändå, jag lovar att Twist-påsen har gjort en stor comeback i mitt liv. En riktig skräll som man skulle sagt om man varit kvällstidning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar