onsdag 4 mars 2009

Ny energi


Idag har jag fått en rejäl dos ny energi. Känner mig inte helt frisk, men har haft en bra dag ändå. Hade ett möte som slutade väldigt mycket annorlunda mot vad jag hade trott. Återkommer med detaljer om det när jag har hunnit smälta det. Det kan i bästa fall leda till ett jobb och i så fall på ett sätt som verkligen är värt att berätta om. Men som sagt, jag måste smälta det först. Jag kan åtminstone berätta att mitt projekt nu är att skaffa F-skattsedel. Spännande, eller hur?

Ni uppmärksamma har kanske sett att jag blivit ett par jeans fattigare? Sonen har lyckats få till reklamen på svenska...det var ju verkligen inte värt de jeans som han önskar sig. Men ok, ett avtal är ett avtal och han ska få sina jeans. Han kom hem härom dagen och berättade om sin hemkunskapsuppgift som i det här sammanhanget är väldigt passande. De har fått uppge hur mycket de får i vecko/månadspeng och hur lång tid det skulle ta att få ihop till de kläder som de för tillfället önskar sig. Han insåg att det skulle ta flera år...kanske ett litet uppvaknande för en 13-åring som börjat få en del av barnbidraget för klädinköp? 
När jag ändå håller på, så vill jag berätta att dottern idag kom hem med sitt första engelskaprov: 28 av 28 - very good! Gick och funderade på det sen och känner att vi verkligen har lyckats med våra barn. De är glada - oftast, de är ambitiösa och duktiga i skolan, bra kompisar och de trivs enormt bra med varandra. Det är så härligt att se dem vara tillsammans och höra dottern säga att den enda killen hon är kär i är hennes bror...Jag ska påminna henne om det när hon är 15 och han 19.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar