fredag 27 mars 2009

Nytt uppdrag



I kväll har jag varit politiker i 190. Först kommunstyrelse kl 18, sedan kommunfullmäktige kl.18.30-23.15 och sedan kommunstyrelse igen en liten stund. Härligt...Men det fantastiska är att jag tycker verkligen att det är roligt och tror att fler också skulle göra det om de vågade prova någon gång. Frågorna som tas upp berör oss alla på ett eller annat vis och de flesta av oss har ju alltid väldigt mycket åsikter om allting. Men att ta tag i det och engagera sig verkar för de flesta vara väldigt besvärligt. Tänk vad bekväm människan är. Jag ska nu ändra på det och sätta igång att värva fler till politiken för jag är laddad till tänderna! Jag är glad över att jag i kväll har fått ett nytt uppdrag som ledamot i ett nytt utskott. Frågorna är mycket intressanta och högaktuella och något som verkligen berör oss alla, nämligen utbildnings- och arbetsmarknadsfrågor. Det ska bli mycket spännande och intressant. Det enda jag oroar mig för är församlingen i utskottet. Jag måste nog lära mig hantera mina känslor inför mötena och leta fram min diplomatiska sida. Inser att jag fortfarande har mycket att lära när det gäller det. Men det finns en som kan lära mig detta. För återigen har jag i kväll imponerats av vår nye ledare Henrik Kelfve, trots att han idag visade sidor som jag inte väntat mig, men som bara intygar att han också är mänsklig :-) Han får verkligen den trötta församlingen i salen att vakna och lyssna genom sitt aktiva och samtidigt spontana sätt. Inte heller låter han sig provoceras på det barnsliga sätt som kommunstyrelsens ordförande gör. Istället får han motståndarna att vakna och kasta sina pappershögar hårt mot borden och sätter igång debatten så det är svårt att somna även för de som oftast sover på den här typen av tillställningar. Jag var inte i närheten av att sova, men det är nog dags för det nu. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar