tisdag 24 mars 2009

Politikervecka med spikmatta


Trots att snön inte har smält och det är 7 minusgrader finns lusten att blogga lite igen. 
Denna vecka kommer att bli en riktig politikervecka för mig. Tre av fyra möjliga kvällar ägnar jag åt politiska möten. Vadå fyra möjliga kvällar kanske nån uppmärksam läsare tänker? Jo, det är nämligen så att vår familj har en strävan att inte lägga annat än familj på fredagskvällar. Det är ett sätt att ha ett bestämt andningshål och en kväll som vi vet att vi gör nåt tillsammans. Nu är vi visserligen inte så konsekventa att vi inte tillåter undantag, men det sitter långt inne att acceptera möten på fredagarna. 

På förmiddagen hann jag också med ett besök hos min knädoktor. Mina långpromenader som jag så glatt skrev om härom veckan var tydligen inte så bra ändå och problemen kom tillbaka och förvärrades t.o.m.  Nu har Dr Tiselius i Sigtuna - en fantastiskt duktig privat läkare - dragit ur en läskig mängd vätska ur mina knän och sprutat in en lika läskig mängd kortison och gett mig en läskigt stark medicin. Det måste hjälpa! Jag blir snart galen om jag inte kan ta långpromenader igen. Det är ju min terapi och avslappningsmetod och jag behöver det! På väg hem efter läkarbesöket köpte jag något som kanske kan hjälpa mig med avslappningsbiten - en spikmatta. Förra veckan dök nämligen fenomenet spikmatta upp flera gånger i min omgivning. En god vän fick det i födelsedagspresent och en väninna tipsade om att det skulle vara så fantastiskt skönt, rogivande och hjälpa mot sömnlöshet och stress. Nu har jag ju inte problem med sömnlöshet eftersom jag somnar var som helst, hur som helst och när som helst. Men jag har ju nackspärr, käkspänningar och tandgnissel och det ska spikmattan minsann också kunna åtgärda enligt reklamen. När jag idag då såg den i butiksfönstret tänkte jag att det är klart värt ett försök och hittills är jag löjligt nöjd! Har suttit med rygg och nacke emot den i två olika omgångar och det är ljuvligt. Hur märkligt och hjärntvättat det än låter, så har käkspänningarna och nackspärren släppt. Innan jag går och lägger mig i kväll ska jag lägga mig med kinderna emot den för att slippa tandgnisslet också. 

2 kommentarer:

  1. Detta inlägget har inget med din text att göra! Såg att du gillar Uggla. Visst är han bra.

    Sebastiang

    SvaraRadera
  2. Hej,
    ja, Uggla är bra. Missade dock avsnittet av nya serien i lördags, men har det inspelat och nöjet kvar att se på det.

    SvaraRadera