måndag 30 mars 2009

The end is near

Måndag och endast två dagar kvar på jobbet. Sommartiden gör att huvudet är mosigare än vanliga måndagar och det var extremt skönt under täcket idag. Men solen skiner, snön har smält fort och det är verkligen vår i luften. Att jag dessutom bara har två dagar kvar gör ju inte saken direkt sämre. Men vad ska jag göra sen? Just nu känns det toppen att inte ha något nytt heltidsuppdrag eftersom jag har flera andra projekt som tar en hel del tid. Tyvärr är det dock inget som drar in pengar och pengar är ju nåt som jag behöver - mycket. Än så länge är jag dock inte nervös eller orolig, ett tag kan vi klara oss. Vi har ju tak över huvudet, varann och en liten, liten undernärd spargris.

Idag började jag dagen med ett samtal med min chef. Det var han som bett om ett avslutningssamtal och jag hade laddat för att ge feedback, både positiv och negativ, och funderade hur det skulle tas emot och hur han skulle uppfatta mig. Skulle han tycka att jag är en bitter person som han är glad över att bli av med och som skyller på honom och företaget istället för att inse sina brister? Jag var lugn och välförberedd och meddelade sakligt vad jag kände och dagligen funderat över den sista månaden. Han tog det mycket bra, även när jag sa att jag inte tycker att han är en bra ledare och att han gett mig en usel introduktion i arbetet och företaget. Han frågade t.o.m. mig hur han kunde ha gjort annorlunda och vad jag ville tipsa honom om. Jag berättade hur jag uppfattade företaget och gav ganska rejäl kritik. Han sammanfattar genom att säga att min uppfattning är helt korrekt och att han är glad över att se att jag är den person som han trott hela tiden och som han hoppats på när han anställde mig! Tänk att han alltid kan vända allt till sin fördel...Nåja, jag bjuder på det och tycker ändå att han tog min kritik mycket bra och det var riktigt skönt att prata klart om det. Har känt mig som en bitterkärring och varit väldigt sammanbiten när vi träffats de senaste dagarna. Nu avslutade vi vår bekantskap genom att sitta och prata privatliv, barn och arbetsmiljö istället för att jag kastade datorn i huvudet på honom som jag har haft lust med de senaste veckorna.

1 kommentar:

  1. Det hade iofs varit väldigt roligt om du kastat datorn i huvudet på honom.

    SvaraRadera