fredag 27 mars 2009

Tvätt, tvätt, tvätt och lite mer tvätt

Eftersom jag har haft så eländigt ont i knäna och vi har för många trappor till tvättstugan (låter som om vi bor i ett slott, men det är bara ett väldigt kringelikrokigt hus med många halvplan) har jag inte orkat tvätta på väldigt länge. Jag kom hem i tid idag och har precis gjort ett anfall mot tvätthögarna. Jag överdriver inte om jag säger att jag hade tvätt till knäna utspridd på en yta om ca 2kvm...förra gången jag tvättade meddelade jag min familj att om man lämnar sina strumpor ihoprullade i tvättkorgen kommer de också att tvättas ihoprullat. Det blir många strumpbollar denna gång...

1 kommentar:

  1. Tja, jag känner igen det där. Tänk att det ska bli så himla mycket tvätt av en familj? Det är skönt när det är klart. Mitt problem är att familjen aldrig hämtar sin nytvättade tvätt, hopvikt och klar. Otacksamhet är ens lott i livet...

    Ha en trevlig helg!
    Bätty

    SvaraRadera