fredag 13 mars 2009


9789170373428.gif

Jag brukar ibland få kassar med kläder till min dotter av en kompis. Den här gången låg det några böcker i kassen. Bl.a. Låt den rätte komma in. Jag har funderat på den ett par gånger, men inte känt nån längtan efter att läsa den. Jag vill absolut inte se filmen. Klarar inte riktigt av sånt längre och har förresten aldrig tyckt om vampyrer. När nu boken låg där och jag precis hade avslutat en annan tänkte jag att jag ger den en chans. Nu har jag läst hälften och jag vet inte vad jag tycker. Det går otroligt fort att läsa den och den är svår att lägga ifrån sig, men jag vet ändå inte riktigt. Storyn väcker definitivt tankar och känslor och ilskan mot mobbing växer för varje blad man vänder. Man får lust att kliva in i boken och slå på några av de medverkande. Andra vill man kastrera. Men jag vet ändå inte om det är en nödvändig bok? Måste man skriva så hemskt? Däremot får jag det bekräftat att jag inte bör se filmen. 

2 kommentarer:

  1. Nödvändig bok? Inte många som är. Men den är bra... ganska otroligt att det är en debutroman, tycker jag. Men jag har bara hunnit halvvägs!

    SvaraRadera
  2. Fel ordval av mig...hoppas du ändå förstår vad jag menar. Måste man göra det såååå hemskt rakt igenom? Vi får utvärdera när vi båda kommit längre.

    SvaraRadera