tisdag 26 maj 2009

Aqva Spa

Aqva Spa i Rakvere är det bästa spa jag varit på. Jag tog olika behandligar i fyra timmar och det var bra hela tiden. Första behandlingen genomfördes gemensamt med svägerskan. Det kallades Rasulbad. Vi fick klä av oss alla kläderna, ta på oss den obligatoriska spabadrocken och tofflorna och fick sedan en genomgång av ritualen samt ta på oss engångstrosor. Mina såg ut som en full blöja och svägerskans vågar jag inte ens försöka beskriva... Vi leddes in i ett litet mörkt rum med stjärnhimmel, 40graders värme och doftande ånga. Där skulle vi först duscha av oss, sedan sätta oss i varsin stor plastsits och smeta in oss själva med olika leror. Efter ett tag var det dags att tvätta av oss lerorna med en kräm av grädde och salt. Allt avslutades med ett tropiskt regn som plötsligt föll ner över oss. Det var riktigt skönt och renare hud har jag nog inte haft sedan jag föddes.

Efter Rasulbad fick jag pedikyr och fotmassage i 1 1/2 timme. Jag somnade. Total avkoppling och vackra tånaglar.
Passade också på att permanenta ögonfransarna och få handmassage. Allt var mycket, mycket behagligt och jag känner att jag behövde det väl. Det som slog mig mest på det här spa't var att personalen var verkligen service-minded och lokalerna var fantastiska. Många spa'n i Estland är bra, men det här var klart bäst. Ingen var sur och "sovjetiserad" som de kan vara på spa'na i Tallinn. Lokalen och inredningen var extremt genomtänkt och snygg, inte fejk-exklusiv som i Tallinn. M.a.o. åk dit istället för att stanna i Tallinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar