lördag 9 maj 2009

Köpa badrum?

Nu har jag jobbat två dagar på mitt nya jobb som butikschef i en Comfort-butik. Butiken ligger i anslutning till en VVS-firma och vi är sexton personer totalt på det lilla familjeföretaget. Vi ligger lite avsides och har inte ett jättestort kundantal, så min huvuduppgift är att få upp kundantalet genom aktiv marknadsföring. Det är så kul! Jag får fria händer med butiken och marknadsföringen och känner mig väldigt välkommen. De har inte haft nån butikschef det senaste året, så man kan lätt säga att butiken är i förfall. En kille som jobbar på lagret har varit butiksansvarig och han har inget som helst öga för vad som är snyggt och säljinbjudande. De här två dagarna har jag plockat bort, plockat bort och plockat bort prylar och han undrar om man inte ska ha mer saker i butiken...suck. Man ser inte varorna för alla varor. Men det kommer att bli så bra! Har redan anmält oss till två marknadsföringsaktiviteter och dragit dit åtminstone en kund ur min bekantskapskrets. Så nu värvar jag inte bara moderater, utan även badrumskunder :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar