lördag 4 april 2009

Godmorgon

Ännu en morgon med glada nyheter. Det verkar som om svenska folket bara blir klokare och klokare. Fortsätt så!

Idag ska jag göra ett nytt försök att städa, putsa och feja. Mannen ska byta däck och bära pellets och jag är lite sugen på att städa trädgård. Kan man vara annat när solen skiner från klarblå himmel och det är +10 i skuggan? Dagen kan kanske avslutas med grillning och vin på altanen? Äntligen! Det känns som om vi har haft höst och vinter i ett helt år den här gången. Hela jag längtar efter tunnare kläder och att få vara utomhus hela dagarna.

  Fredagskvällen blev mycket lyckad. Dottern var på klassfest och sonen åkte hem till en kompis för att sova över. Helt plötsligt hade jag och mannen två timmar för oss själva en fredagskväll! Det var länge sen! Vi kunde dricka vin, äta middag och prata vuxenprat utan att lyssna på tvärflöjtskonserter, utan "doooh, eeh, vet du vad man kan göra med PS3an, jag vill ha en ny Ipod"-kommentarer och utan att höra ljud från dator, tv o dyl. Helt underbart och plötsligt insåg jag vad mycket vi har att prata om. Sånt som vi inte orkar ta upp när nån annan hela tiden avbryter. Jag lärde mig också att jag inte bör prata politik med mannen. Jag som alltid trott att det är jag som har kort stubin och svårt att vara lugn och sansad. Han är värre. Mycket värre. Vi kom in på ett par ämnen som varit uppe på min agenda de senaste veckorna och mannen blev näst intill aggressiv! Det var visserligen riktigt komiskt, men jag blev förvånad. Han har annars varit mer neutral och på ett sätt mer diplomatisk än vad jag är. Men inte längre. Vi konstaterade båda två att han ska överlåta politiken till mig.

Nu ska jag ut i trädgården och vårstäda. Först ska jag bara...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar