torsdag 16 april 2009

När ska jag hinna vara arbetslös?


Jag förstår inte vart dagarna tar vägen. Plötsligt är klockan 17 och jag tycker att jag precis kommit igång och idag är faktiskt en dag som jag gjort en massa nyttiga saker. Jag har tvättat, försökt arrangera valborgskör, fixat fest för innebandysektionen, arrangerat fotografering för ett moderat-projekt och städat lådor. Städa lådor i det här huset tar ungefär en hel dag per låda oavsett storlek. Jag tror att vi alla är duktiga på att smyga ner saker som vi har svårt att skiljas ifrån i olika typer av lådor. När jag sitter och rensar går det därför inte särskilt fort eftersom jag ju också måste titta, läsa och minnas lite över varje pryl. Apropå minnas, igår träffade jag en gammal bekant, ja, bekant, för jag kan inte påstå att vi har varit vänner utan är nog ett typexempel på ordet bekanta. Hursomhelst, jag träffade henne igår lite snabbt på tåget och hon hann berätta att en av mina absolut bästa och äldsta vänner som under åren varit vår gemensamma vän, också var arbetssökande och gick hemma om dagarna. Henne har jag inte pratat med de senaste två åren och jag fick genast en stark längtan efter att prata med henne. Bestämde mig för att ringa henne idag. Och det gjorde jag. Men jag hinner inte berätta mer om det nu, för nu väntar badtunna för barnen, matlagning och möte med innebandysektionen. Återkommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar