onsdag 15 april 2009

Vadå inspiration?

Ni undrar säkert vad jag menade genom att säga att inspirationen var tillbaka och så skriva så intetsägande inlägg? Ja, jo, den är absolut tillbaka, men jag får inte till det riktigt. Tankarna fladdrar iväg på så många märkliga spår just nu, så det blir inget bra av nåt. Istället har jag nu surfat runt på jobbsajterna och hittat en massa jobb som verkar intressanta. När det gäller jobbsökandet är det helt förbjudet för mig att tänka att "jag ska bara" innan jag skickar in ansökan, så jag blev tvungen att fila på det personliga brevet och skicka in ett par ansökningar. Det har varit så märkligt tyst på den fronten den senaste tiden och jag undrar om jag varit för kaxig tidigare när jag sagt att det ordnar sig? Det märkligaste är att jag får inga svar alls, alltså inte heller "nej tack"-svar. Är det det nya kanske? Det finns så många arbetssökande och så få jobb, så man som arbetsgivare inte bryr sig om att svara? Nej, jag tror inte det. Jag tror de har påsklov, ett långt påsklov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar