söndag 26 april 2009

Varierande helg

Denna helg har varit mycket varierande med allt från kändistät "gratis e gott"-bjudning till tungt kompostarbete. 
Helgen började med fest för innebandysektionens föräldrar, tränare och ledare i fredags kväll. Jag var en av arrangörerna och blev väldigt, väldigt nöjd med resultatet! Vi var ett glatt sällskap som åt, drack och köpte lotter för brinnande livet och hade en toppentrevlig kväll. Efter att jag de senaste veckorna hållit i trådarna för festförberedelserna och stött på en massa märkligt motstånd hade jag lovat mig själv och min familj att det var den sista festen som jag skulle arrangera för detta sällskap, men jag tror att jag måste revidera det beslutet nu, det känns som om vi vill göra om det redan i höst :-)
Även om jag hade behövt ett par timmars extra sömn i lördags klev jag upp i solskenet vid 8-tiden och började dagen med ett jätteglas iskall Oboy, som är det bästa jag vet en morgon efter en kväll med stora mängder vin. Sedan var det "på't igen" för mannen skulle ta med mig på invigning av Tallink-Siljas nya kryssningsfartyg Baltic Queen. Mannen, som jobbar i båtbranschen i huvudstaden, skulle dit för att representera och klädde sig därför i sin fina uniform och förklarade att jag också måste vara fin, så det var bara att dyka in i garderoben och leta fram nåt som dög. Det var nu jag insåg att det var inte lyckat att jag gått med de höga klackarna hela kvällen innan...Hur gjorde man förr när man fötterna klarade av flera kvällars klackanvändning? Trots värkande fotsulor och tungt huvud blev det en rolig brunchkryssning i huvudstaden med mycket kändisspaning, god gratis mat och massor av bubbel. Mr Bindefeld himself stod för festarrangemanget och bl.a. Erik Gadd för underhållningen, som ju inte gjorde saken sämre. Att parfym/kosmetikataxfreen var öppen var ju inte heller dumt! 
    Som avslutning på tillställningen fick
vi goodie-bags med bl.a en knippe fribiljetter, vilket inte heller känns fel inför sommaren och hösten när jag måste bunkra inför min hejdundrande födelsedagsfest senare i år.
Här bredvid ser ni mannen i baksätet på taxin på väg hem. Titta på hans belåtna blick så förstår ni kanske hur mycket gratis bubbel vi kommit över :-) Det är verkligen jobbigt att representera i hans jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar