fredag 10 april 2009

Underbar lördagsmorgon


Idag har jag fått äta frukost på altantrappan utan att frysa alls. Det har jag längtat efter väldigt länge och hoppas nu kunna få göra det i ett par månader utan avbrott. Troligt? Antagligen inte, men drömma får man ju och jag känner att det snart är riktigt varmt och att det kommer att bli en fin vår och sommar i år. Det andra glädjande är att mannen tar tag i badtunne-projektet. Vi har en alldeles underbar altan med badtunna, men den har varit under renovering ett tag. Vi har haft alla prylar hemma som behövs för att få ordning på den, men det har varit för kallt för att fixa det. När vi satt på trappan och åt vår frukost undrade svärfar om de inte skulle ta tag i det idag. Bra idé tyckte jag, men mannen var inte lika övertygad utan kom med det ena efter det andra som komplicerade hela projektet. Hmmmm, hur tänkte han nu? Vi köper hem alla prylar som behövs, men sen är det för komplicerat att fixa? Känner på nåt sätt igen det från ett antal andra tillfällen...
Hursomhelst blev han nerröstad och har nu satt igång med det. Svärfar som kom med idén och erbjöd sig hjälpa till sitter inne och läser...




2 kommentarer:

  1. De blev för många snaps igår kväll, eller?! Det är ju låååångfredag i dag - inte lördag...

    /bätty

    SvaraRadera
  2. ehhh, okej då. Men jag har ju lördag hela veckan... ;-)

    SvaraRadera